Yatırım dünyasında çok eski bir kural vardır: Çoğu amatör yatırımcı, zirveye yakınken körü körüne alım yaptığı psikolojiyle, dip noktasına gelindiğinde de panikle satış yapar. İlk baştaki stratejilerini unutup, ekranlardaki kırmızı rakamların ve piyasa korkusunun akıllarını ele geçirmesine izin verirler.
İşte altın ve gümüş piyasası, tüm 2026 yılı boyunca yatırımcıların bu ilkel içgüdülerini test etti. Ocak ayındaki tarihi zirvelerin ardından aylardır süren sert düşüş, birçok kişiyi nakde kaçmaya zorlarken; “Zengin Baba Fakir Baba” kitabının dünyaca ünlü yazarı Robert Kiyosaki, milyonlarca takipçisine ters köşe bir mesaj verdi: “Ben satmıyorum, bekliyorum!”
Değerli metaller 2026’da parlaklığını neden kaybetti?
Eğer yatırımlarınızı ocak ayındaki tepe noktasından yaptıysanız, bugün trading ekranlarına bakmak canınızı sıkıyor olabilir.
19 Haziran itibarıyla ons başına 4.152 dolara gerileyerek üst üste üçüncü haftalık düşüşünü yaşadı. Bu seviye, ocak ayındaki 5.595 dolarlık tarihi rekorun yaklaşık %25 altında. Aynı gün 64-65 dolar bandına çekilerek sert bir kayıp yaşadı. Gümüş şu an ocak ayında test ettiği 121,62 dolarlık muazzam zirvesinin %47 altında işlem görüyor.
Peki ne oldu da rüzgar tersine döndü?
Merkez bankalarının agresif stoklamasıyla 2025’te altın %50, gümüş ise iki kattan fazla değer kazanmıştı, ancak Haziran 2026’da Kevin Warsh başkanlığındaki Federal Rezerv (Fed), faizleri sabit tutsa da yeni faiz artışlarının sinyalini verdi. Bu hamle doları son bir yılın zirvesine fırlattı. Yüksek faiz ve güçlü dolar ise, faiz getirisi olmayan kıymetli metaller için adeta bir zehirdir.
Robert Kiyosaki fiyatı değil, neyi izliyor?
Kiyosaki’ye göre fiyatın kendisi sadece bir dikkat dağıtıcıdır. Önemli olan varlığın etrafındaki makroekonomik ortamdır. Ünlü yazar; siyasi liderlerin ve merkez bankalarının ekonomiyi düzeltmek yerine daha da kötüleştirdiğine inanıyor.
Bu yüzden kriz sepeti olarak gördüğü dört varlığın (Altın, gümüş, Bitcoin ve Ethereum) teknik grafiklerini tereddüt etmeden inceliyor. Kiyosaki, 20 Haziran’da X (Twitter) hesabından yaptığı açıklamada, teknik grafiklerin “fiyatlarda devasa bir patlamaya ve yükselişe hazırlandığını” iddia etti.
Wall Street ne diyor?
Büyük yatırım bankaları da emtia piyasasının geleceği konusunda tek bir fikirde birleşebilmiş değil:
JP Morgan: Kısa vadede altının teknik olarak “belirsiz bir bölgede” sıkıştığını kabul etse de, 2026’nın son çeyreğinde (4. çeyrek) altının ortalama 6.000 dolara ulaşmasını bekliyor.
Goldman Sachs: Daha temkinli bir revizeye giderek yıl sonu altın hedefini 5.400 dolardan 4.900 dolara düşürdü.
Portföyünün dörtte birinin eridiğini gören bir tasarruf sahibi için bu süreçteki asıl ders uçuk fiyat hedefleri değil, finansal disiplindir. Rakamlardan korkup panikle satmak zararı kesinleştirir.
Çoğu finansal planlamacı, kıymetli metalleri ve kripto varlıkları portföyün tamamı yapmak yerine küçük bir bölümünde tutmayı öneriyor. Tam dip noktası tutturmaya çalışmak yerine, GLD (Altın) veya SLV (Gümüş) gibi fonlar üzerinden ya da fiziksel olarak sabit bir takvimle (Dolar Maliyet Ortalaması) ekleme yapmanın en sağlıklı hamle olduğunu belirtiyorlar.
Kiyosaki’nin bu stratejik sabrının büyük bir finansal bilgelik mi yoksa viral bir sosyal medya hamlesi mi olduğunu zaman gösterecek.
Yasal uyarı! Bu içerikte yer alan bilgi, yorum ve değerlendirmeler yalnızca genel bilgilendirme amacı taşımaktadır. Burada aktarılanlar herhangi bir yatırım aracı için alım-satım önerisi niteliğinde değildir. Finansal kararlarınızı almadan önce kendi araştırmanızı yapmalı ve gerekirse lisanslı bir finansal danışmandan profesyonel destek almalısınız.