‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

İstanbul ve Tekirdağ’da petrol arama ruhsatının süresi uzatıldı

İstanbul ve Tekirdağ’daki kara sahalarında petrol arama ruhsatı Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığının (TPAO) tarafından iki sene daha uzatıldı.

Trump’ın yeni AB uygulaması borsayı düşürdü

ABD Başkanı Donald Trump’ın Avrupa Birliği’ne (AB) yüzde 50 düzeyinde tarife uygulanmasını önerdi. Avrupa borsaları, kapanışta gösterge endeks Stoxx Europe 600, yüzde 0,93 değer kaybıyla 545,13 puana geriledi. İngiltere’de FTSE 100 endeksi yüzde 0,24 …

Memuriyette 35 yaş sınırı genişletildi

Memuriyette 35 yaş sınırı genişletildi

CHP’de Ekrem İmamoğlu paniği: ‘Nereden çıktı bu telefon?’ diyen Başarır şaşkın

Ekrem İmamoğlu’na ait olduğu iddia edilen yeni telefon hattı, kaybolan cihazlar ve silinmiş görüntülerle ilgili sır perdesi merak edilirken CHP’liler ise bu tartışmaların odağındaki gerçekleri açıklamak yerine, “Bu telefon nereden çıktı?” sorusuyla gündemi değiştirmeye çalışıyor.

Marmarabirlik’ten fiyat farkları için açıklama geldi: 30 Mayıs’ta ödenecek

Marmarabirlik, yeni Yönetim Kurulu Üyeleri ile ilk Yönetim Kurulu Toplantısını geçtiğimiz gün gerçekleştirdi. Toplantı sonrası yapılan açıklamada beklenen haberi veren Marmarabirlik Yönetimi, 2024/25 ürün alım kampanyasına ait yüzde 5 oranındaki …

Kakao fiyatlarında yeni ralli

Kakao fiyatları, yılın ilk aylarında yaşadığı sert düşüşün ardından mayıs ayında yeniden yükselişe geçti. Intercontinental Exchange’de işlem gören kakao vadeli kontratları, bu ay içinde yüzde 20’nin üzerinde artışla 11 bin doları aştı.